17-05-2018 - Baciver i Rosari
18-05-2018 - canal Rambleta del Mig (Cadí)
19-05-2018

Primera i segurament única visita al Puigmal aquesta temporada. Les generoses nevades acompanyades d'un temps més aviat fred per l'època, han mantingut un bon gruix de neu al Pirineu oriental.
Comencem des de l'aparcament situat a la barrera encara tancada de l'estació d'Er. Gràcies a una franja de neu al marge de la carretera, podem començar amb els esquís als peus.
Al final de la pista ens hem de descalçar en un parell d'ocasions i creuar el torrent que baixa amb força.
Deixem la ruta normal del Puigmal per continuar per la Ribera d'Er. Quan arribem a la marcada coma, ens desviem a l'esquerra encadenant curtes pales per ascendir l'ampla aresta que ens permetrà assolir el primer cim del dia, el Puigmal de Llo.
Continuem per l'ample llom fins al Pic Petit del Segre esquivant el cim nord flanquejant per la dreta. Seguim en direcció sud cap al Puigmal i passat un petit promontori ens parem per treure pells i iniciar el descens per una curta però costeruda primera pala que ens deixarà després d'un suau ressalt a la immensa Coma de l'Embut, a pocs metres del pluviòmetre.
Tornem a posar pells i assolim el Puigmal engolits pels núvols després de superar gairebé tres-cents metres de desnivell.
Dalt del cim el temps és variable amb molt poc vent. Després d'unes fotos i de menjar una mica, traiem pells i iniciem la desitjada baixada. Deixem l'itinerari normal per llançar-nos pels tubs que condueixen directament a la Font de la Ribera d'Er orientats a nord i amb tres dits de neu crema. Retornem pel marge del torrent fins al punt de partida.

Val la pena veure el vídeo resum de poc més d'un minut del track de wikiloc, us fareu una idea de la bona quantitat de neu que encara queda.